זאת הפעם השנייה שאני עובד עם הגר, ואני פשוט מרגיש בר־מזל שזכיתי לעבוד איתה. תהליך העבודה, התקשורת, הסינרגיה, היעילות, ההנאה שבתהליך – אני פשוט מחכה כבר לספר הבא. הגר היא מקצוענית אמיתית, וזה לא בא לידי ביטוי רק באיכות העבודה, אלא גם בתהליך עצמו, שכידוע, עבור סופרים מתחילים כמוני, זה העולם במלואו.
אורן שליטא, מחבר ספרי המד"ב "צל אפור" ו"לוחם האזמרגד".
אוגוסט 2023
זה הזמן והמקום להודות להגר ינאי על עבודה משותפת נהדרת, על הכוונה מקצועית וסובלנית, על הבחירה שלה לתת לי חכה ולא דג ובכך לעזור בעריכה הספרותית של הספר שלי וגם להצמיח אותי וללמד אותי. מלא מלא תודה על ההכוונה, על הלימוד, על הסבלנות ועל השדרוג הנפלא שעשיתי לסיפור שלי בעזרתך. היה לי לאושר לעבוד יחד.
ענבל בן ברית, יוצרת תוכן שמבליט אותך בדיגיטל, מחברת ספר הילדים "את זה לא ייקחו ממני לעולם"
אוגוסט 2023
הגר היקרה,
אני מברכת את מזלי הטוב שפגשתי מורה, עורכת ומפיקה כמוך. ראשית, הסבלנות שלך להסביר לעומק, בעזרת תרגולי כתיבה, כיצד לכתוב טקסט משובח ולדייק בקול האישי. המקצועיות שלך לזהות במה עליי להרחיב את הידע ולהמליץ לי על ספרי קריאה שלימדו אותי טכניקות וסגנונות כתיבה מגוונים והכירו לי יוצרי ספרות בארץ ובעולם. שיתוף הפעולה שלנו בא לידי ביטוי כשבנינו יחד את ראשי הפרקים של עלילת הנובלה והשתמשנו במעט חוויות מעולמי האישי, כל זאת ברגישות רבה ובאווירה נינוחה, מכבדת ותומכת. לאורך כל התהליך הרגשתי שאני לא לבד. לכל בעיה ובכל התלבטות קיבלתי מענה מהיר שהעלה בי את הביטחון העצמי. בנוסף, תוך כדי עבודה על העריכה עברתי שינוי משמעותי. כשנדרשתי להתבונן בדמויות ולחדור לנבכי נשמתן, הבנתי מאיזה מקום אני, כאדם, מתבוננת על קונפליקטים, מאילו נקודות מבט, ומה עליי לשחרר כדי שהעלילה תהיה אמינה. ללא ספק זו הייתה חוויה מעצימה עבורי, עם טעם של עוד, ובזכותך בימים אלה נרקמת נובלה נוספת.
אסתר אטלס, מחברת הרומן "בסוף לא תהיה חתונה"
אוגוסט 2023
הגר היקרה,
תהליך העבודה היה מרתק ואת תרמת לו באופן משמעותי. בתחילת התהליך חשתי כי הכתיבה היא משימה מרגשת, אך גם אתגרית. יש לי אהבה רבה לסיפור ותוך כדי עבודה מולך ידעתי שיש על מי לסמוך. במהלך הכתיבה נתקלתי בקשיים רבים והיו קטעים שבהם נתקעתי, ואת הבאת אותי לתובנות מעמיקות ולמציאת פתרונות יצירתיים ומעניינים. העצות שלך עזרו לי להבין כיצד לשפר את המבנה הסיפורי ואת הדמויות שלי. השקעת בהבנת הנושא, העמקת והצלחת לשמוע את הקול הייחודי שלי בסיפור ולשמר אותו. אני מעריכה מאוד גם את היחס החם, את הזמן שהושקע ואת הניסיון הרב. אני מרוצה מאוד מהתוצאה הסופית ואין לי ספק שהיא הגיעה למקום טוב בזכות העבודה מולך. תודה.
שרה אלבז, מחברת הרומן "התקווה"
מצפים שבעבודת עריכה ייזרק חומר גלם מיותר ויישאר בסוף טקסט קצר יותר, אך לי היה דווקא כתב יד ארוך יותר בתום התהליך. לא כי לא זיהינו נקודות חולשה, זיהינו ונפטרנו מהן בלי סנטימנטים. אבל הגר גם עזרה לי להגשים את הפוטנציאל של הסיפור ולהרחיב ולפתח אותו כך שיהיה מובנה יותר, בלשי יותר ומותח יותר. היא עזרה לי לתת קול ברור יותר לדמויות המשנה ולבנות סצנות שנתנו למשפטים שהיו שם קודם להדהד בעוצמה חזקה יותר. היא הפכה את הטקסט מטיוטה לרומן.
אורי קינן, מחבר המותחן "רחוב הכובשים".
לאחר שהבשלתי עם ההחלטה להוציא את הטרילוגיה הראשונה שלי לאור, היה לי ברור שארצה לבחור בבעלי המקצוע הידועים והמוכשרים ביותר ולא אעגל שום פינות בשביל לחסוך כמה שקלים. זה לא סוד שהגר היא עורכת (ועוד הרבה מעבר) מן המעלה הראשונה, ולכן היא הייתה בחירתי הראשונה והיחידה. לאחר בחינת כתב העת לראשונה – לשמחתי הרבה היא הסכימה לעבוד איתי ויצאנו יחד למסע קסום ומרגש! הגר היא ממוקדת וברורה כל כך שהסכמתי איתה בכל פעם שהייתה לה איזושהי הערה או הארה. נהניתי כל כך מן התובנות שלה, מהסבלנות ומהיחס החם שהרעיפה עליי. לא ממקום של חנופה, אלא כמקור של כוח. היא העניקה לי עוצמה, אמונה בעצמי וביטחון. לסכם מסע עמוק כזה בכמה מילים יהיה פשע, אבל לבחור בה זו הייתה ותישאר זכות ענקית, לכן, אמליץ עליה תמיד ולכל מי שישאל.
סימה בן, מחברת הרומנים הרומנטיים-ארוטיים בטרילוגיית "הלבבות השבורים": "התמסרות כפולה – חלק א'" ו"התמסרות כפולה – חלק ב'"
אל הגר הגענו ממש במקרה, עייפים מלמצוא את המסלול הנכון לספר הביכורים שלי. כבר בשיחת הטלפון הראשונה הרגשנו 'קליק' – הגענו למקום הנכון. הגר זיהתה בספר דברים שאפילו אני ככותב לא ידעתי להצביע עליהם. היא כיוונה אותי ועזרה לי לדייק את הדמויות ואת התפתחות העלילה עד לתוצאה הסופית והמשופרת. התקשורת הנעימה והטובה נתנה לי את החופש ואת השקט להתחבר מחדש לסיפור, להמשיך ולכתוב מתוך הנאה, וכמובן, להוציא לאור את "כתום 88", 15 שנה אחרי שהוא החל לנבוט.
יובל מורן, מחבר הרומן "כתום 88"
הגר היקרה,
עבורי, כתיבת ספר היא החלק הקל והמענג בתהליך יצירת הספר. המחקר שאני עורכת כרקע לספר – מהנה לא פחות. אך תמיד כשאני מגיעה לשלב העריכה, אני מתענה. למדתי מניסיון שעדיף לשתף עורך בתהליך זה, כי אחרת התוצר הסופי לא יהיה כפי שראוי שיהיה. אני שמחה שירון, המו"ל של "מנדלי מוכר ספרים", שידך בינינו. הייתה לי חוויה יוצאת דופן לעבוד איתך על עריכת "כי הנה כחומר" – עד כדי כך שאפילו עברתי על הכתוב פעם ופעמיים לפי הערותייך הנבונות והבונות. אני מודה לך על הסבלנות ועל ההעמקה בתוכן. בשיתוף פעולה בינינו אני מרגישה שהספר הגיע לרמה שאליה שאפתי. תודה!
עליזה גלקין-סמית, מחברת הרומן "כי הנה כחומר"
הגר היקרה,
תודה הגר, על העריכה והליווי של הספר. העבודה איתך הייתה כל כך נעימה, הרבה בגלל אישיותך האמפתית והמקבלת. באמת תודה,
ד"ר נחום ורבין, מחבר ספר הסיפורים "למה מוות זה תמיד ביחיד וחיים – ברבים?"
העבודה עם הגר הייתה תהליך נעים מאוד מבחינתי. הרבה זמן חיפשתי עורכת שהיא גם מקצועית וגם בעלת הבנה של הצרכים שלי ושל הספר, שתבין את המהות שלו, תיתן הערות, אבל גם תבין אם אחליט שלא לקבל את כולן. אני מאוד מרוצה מהתוצאה הסופית ושמח שבחרתי לעבוד עם הגר.
אלון אמיר, מחבר הספר "זה מה יש"
הגר ערכה את קובץ הסיפורים שלי "עלייך לא הייתי מאמינה" בחוכמה, במסירות ובמקצועיות. תהליך העריכה איתה היה מרחיב אופקים, הדדי ומלמד. ממליצה בחום!
כינרת רובינשטיין, מחברת ספר הסיפורים "עלייך לא הייתי מאמינה"
נהניתי מאוד ולמדתי המון מתהליך העריכה עם הגר ינאי. הגר בעלת ראייה ספרותית בהירה ועמוקה, והיא ידעה להנחות אותי בתהליך לא פשוט של הפיכת יומן מסע לרומן. להגר שילוב ייחודי של פרקטיות, ניסיון, תבונה, סבלנות וחום אנושי, שהצליחו להפוך אותי לסופר. ממליץ עליה בחום וללא ספק.
יואל גרוס, מחבר הרומן "בכל זאת גן עדן?"
את הספר התחלתי לכתוב ללא רקע בכתיבת ספרים, או בכתיבה בכלל. השתתפתי בקורסים אינטרנטיים (שלא תרמו הרבה) ובקורס כתיבה יוצרת עם הסופר יוסי סוכרי, במסגרת לימודיי באוניברסיטה הפתוחה. הקורס הקנה לי מיומנויות כתיבה והעשיר אותי בתחום. אולם עבודת העריכה מול הסופרת הגר ינאי, היוותה עבורי קורס בפני עצמו. תוך כדי עבודת העריכה למדתי מהגר איך לשפר ולהעשיר את סגנון הכתיבה, למדתי על הסתכלות מנקודות מבט של הגיבורים השונים, למדתי על הקפדה נכונה על רצף הסיפור, על שילוב רגשות בספר, על דיוק ועוד.
מקסים בן כליפה, מחבר הרומן "שתי טיפות דם"
בעת כתיבת הספר "קונכיית הגורל", חיפשתי עורכת ספרותית שתתאים לספר שאני כותבת, ולפיכך, פניתי לכמה סופרים שלמדתי בסדנאות תחת הנחייתם, כל אחד הציע לי עורך ספרותי אחר ונפגשתי עם כל אחד מהם. כשפגשתי את הגר ינאי, ידעתי מהרגע הראשון שהיא תתאים לי בול. היא ידעה איך לכוון אותי בכתיבה מבלי לבקר את הכתיבה שלי ואת הניסוח שלי, בזה נתנה לי יד חופשית. העריכה שלה התמקדה יותר בתוכן הספר עצמו, בהבנת הדמויות ורצונותיהן לעומק. כשהגעתי למבוי סתום, יעצה לי לרשום לעצמי שאלות ולצאת להליכה, דבר שבהחלט עזר לי מאוד לפתור בעיות מורכבות בספר. המבנה של הספר קיבל צורה לאחר עבודתי עם הגר, והתמיכה והאמון שלה בספר עודדו אותי להמשיך. ההחלטה לצאת לאור בהוצאה עצמאית, בעצתה של הגר, הייתה אחת ההחלטות הטובות שעשיתי.
טלי אטדג'י, מחברת הרומן "קונכיית הגורל"
להגר ינאי שלום, ידיעות ספרים עדכנו אותי שספרי מפגש גורלי נכנס לרשימת רבי המכר של סטימצקי. היות ולדעתי גם לך יש חלק בהצלחת הספר, ברצוני להודות לך על הסיוע שהגשת לי כעורכת וכמנחה. מעבר לכך שסייעת לי לשמור על רציפות הסיפור ולשים את הדגשים במקומות הנכונים, בורכת ברגישות אנושית גבוהה. עזרתך הייתה משמעותית ואף חיונית בהוספת אספקטים אנושיים לדמויות השונות. תמיד זכיתי לשיתוף פעולה מלא מצידך והיה לי נעים לעבוד אתך. כל טוב ואני מקווה שנמשיך לשמור על קשר,
אהוד דיסקין
15 אוגוסט 2021
להגר, הכרנו כשהתחלתי לעבוד על ספרי הראשון. בתור טיפוס גאה ועקשן, נדהמתי לגלות כל פעם מחדש, איך את מצליחה להגיע אלי, ולהכווין אותי ביסודות הכתיבה. לאורך העבודה שלנו, למדתי להקשיב לך, לסמוך עליך, ולתת לך להוביל אותי גם במקרים שכל האינסטינקטים שלי צעקו אחרת (וגם גאוותי התמרמרה על הצורך לחתוך בבשר החי של כתיבתי). זה כולל מחיקת פרקים שלמים שאהבתי, אבל בדיעבד לא היה להם שום מקום בספר, זה כולל הבנה לעומק של תהליכים מורכבים במהלך הרגשי של הדמויות, וכלה עד טקטיקה בסיסית של כתיבה קולחת וזורמת. אני מוכרח לציין שהחיבור והאמון שאני חולק איתך הפתיע אותי לא מעט, בין אם זה לשכתב מספר פעמים רב חלקים שלמים של הספר, או סתם לשייף את החורים בעלילה. לסיכום, אני חושב שאם צריך להגדיר את זה בקצרה אז זה מאוד פשוט: את עורכת מעולה.
אורן שליטא
14.6.2021
הגר יקרה, אז אחרי שנה וחצי ו 70,000 מילים הסתכלתי מרוגש ומסופק על מסך המחשב שלי, אך ביחד עם זאת היו הרבה ״סימני שאלה״ וחוסר ביטחון. אחרי שמצאתי את עצמי יושב איתך על כוס קפה הבנתי שעוד המון עבודה עומדת לפניי כדי להפוך את כתב היד לספר אמיתי. בסוף העבודה על כל פרק בניפרד הרגשתי שהוא שלם ומדוייק יותר, שהוא בנוי נכון מול עצמו ומול הפרקים האחרים בספר. כך לאט לאט ועם המון סבלנות עזרת לי להגיע למצב שאני מבין יותר את הספר שלי, שלם יותר מהספר שלי, מצליח לחשוב ולהרגיש את הדמויות, ומרגיש ששריר הכתיבה שלי התחזק ולמד המון.תודה על הכל.! בטוח שעוד נעבוד ביחד בעתיד, ואמשיך ללמוד ממך הרבה.
עמית גרינברג
19/02/2020
הגר יקרה, עבדנו יחד במשך כעשרה חודשים על ספרי "לך תבין אנשים". בשלב ראשון עזרת לי לסווג את הסיפורים ולבחור את אלה הראויים ביותר לצאת לאור. לאחר מכן עבדנו על העריכה הספרותית. סייעת לי רבות בשיפור האיכות של הסיפורים עם הערותייך ורעיונותייך, שתרמו במידה ניכרת להעמקת הדמויות והקונפליקטים. המשכת ללוות אותי בשלבי עריכת הלשון, העימוד ועיצוב העטיפה והדפוס עד שהספר ראה אור. ערב ההשקה של הספר בהנחייתך, בכלל זה הדברים היפים שנשאת, היה מכובד ומעניין מאוד וזכה למחמאות רבות מצד המשתתפים. אני שמח לציין שהיה כיף לעבוד אתך, כל העבודה נעשתה במקצועיות רבה ובקצב טוב ובאווירה נינוחה ומכבדת. אני מודה לך על הכל בהערכה ובהוקרה רבה.
רחמים גוב-ארי
02/02/2020
"למדתי מוסיקה ופילוסופיה, הנחית קבוצות וחינוך חברתי ערכי. עסקתי בחינוך והנחיית קבוצות ובנוסף אני מאמנת אישית לחיים. אני כותבת מגיל צעיר, אוספת חומרים מנפש האדם ממשפחתי ומעירי תל אביב. "אני כותבת בסדנת הכתיבה של הגר ינאי מזה מספר שנים. המרחב היצירתי מאפשר לי למצוא את עצמי בכל פעם מחדש, להמשיך ולגלות את הקולות הנסתרים מהעין ולהתבונן בהם כשהם צפים ועולים. הדבר המשמעותי הוא לדעת לא לאבד את הטון המיוחד, לגרד עוד ועוד את גבולותיי, להאזין בפתיחות לאחר ולמיתרי כתיבתו הייחודיים."
מיכל אילן
תל אביב
"שמי דוד שמעונוביץ. בעבר עבדתי כמשכתב, עורך ומגיה באחד העיתונים החשובים, אחר כך הייתי חקלאי, ועד לפני כשש שנים הייתי בעלים של מפעל. אבל תמיד חשבתי שיש בי איזה כשרון כתיבה והיה בי דחף מודחק לכתוב, המוכר, אני מניח, לרבים. וכך הגעתי לחוג של הגר ינאי לכתיבה יוצרת. "למדתי שכתיבה אמתית אינה לשים מילה אחר מילה במשפטים סדורים, למדתי שכתיבה היא כמו לידה, כמו בקיעה מקליפה שנבנתה במשך שנים, להגן על הדברים הכמוסים. ואת ההבנה הזו אני חייב להגר, היא מוציאה ממני, בדרכה הנעימה ועם זאת התקיפה, סיפורים שלא ידעתי שאני מסוגל לכתוב. ולא רק ממני. בני אדם שפגשתי בחוג, כותבים בהדרכתה מדם לבם וכולם נעשו לי קרובים, אני מרגיש שאני מכיר אותם טוב משאני מכיר חברים ותיקים, כי בחוג של הגר לומדים להיפתח אל החיים ולכתוב באמת."
דוד שמעונוביץ
מושב נתיב העשרה
"כבר בתחילת העבודה הגר זיהתה בצורה מדויקת איפה אני חזק ואיפה יש כללים שחסרים לי. היא נתנה לי כלים לכתוב פרק במקום פסקאות שלא מתחברות, ועזרה לי להוציא מעצמי את האדם הכותב שבי באופן שהפתיע אפילו אותי. "וואו, זה אני הצלחתי לכתוב ככה?" מצאתי את עצמי מתפעל. "הגר עזרה לי להבדיל בין עיקר ותפל, וכשהייתי בטוח שאני זה שמכיר הכי טוב את הסיפור שלי היא עזרה לי להתקרב ולדייק את מה שרציתי לכתוב מלכתחילה. "בזכות הליווי הנעים, העדין והאחראי שלה הצלחתי לפתח הורות ספרותית לסיפור שלי והפנמתי כלים שבזכותם הצלחתי לחשוב ולכתוב באופן עצמאי. אני מודה להגר הנפלאה על כך שלא עשתה לי הנחות שיאפשרו לי להתפשר, ובמקביל דחפה ועודדה כשיצא משהו טוב. אני ממליץ עליה לכל מי שרוצה להתקדם ביצירה שלו ולעשות צעדים גדולים."
אבי קורניק
שחקן, תל אביב
"שלום לכל הכותבים וכל מי רוצים לכתוב. שמי ג'יין סימון , מורה לתאטרון ואנגלית, ואני משתתפת בקורס לכתיבה יוצרת עם הגר ינאי. הגר מורה מעולה. היא יודעת לנהל את המפגשים השבועיים ביד רמה ומלמדת את עקרונות הכתיבה על הצד הטוב ביותר. היא גם יודעת לעודד כל כותב או כותבת באופן אישי ומלווה בצורה עניינת ומקצועית את התהליכים שכל כותב עובר במהלך היצירה. בין אם יש לך ניסיון בכתיבה ובין אם לא הגר תתאים את אופן הלמידה והליווי שלה בצורה בזו שכולם יצאו נשכרים. אני ממליצה בחום על הקורס. כדאי לכם להכיר את הגר ואת עצמכם דרך הכתיבה."
ג'ין סימון
קיבוץ סעד
"אני עוסקת בהוראה מתקנת וכותבת עוד מבית ספר יסודי. הייתי כתבת 'מעריב לנוער' ובמהלך עבודתי במשרד החינוך כתבתי בעקר לילדים. לאחר פרישתי ממשרד החינוך השתתפתי למדתי קורס קיץ אצל הגר ינאי והועשרתי בידע רב בנושא יסודות הסיפור הקצר. בעידודה של הגר התחלתי לפני שנתיים לכתוב נובלה ובימים אלה אני מסיימת את כתיבתה. לפני שנה הצטרפתי לסדנה ומצאתי בית חם וכותבים איכותיים. הגר מתחילה כל מפגש עם שיר שלאחריו מתקיים דיון כתתי. בכל שבוע אנו מתבקשים לכתוב בבית סיפור קצר שאותו מקריאים במפגש ומתנהל דיון על הסיפור. "הגר ממליצה על ספרים רבים ומביאה דוגמאות בתחום השירה. בזכות הסדנה נחשפתי גם לספרות איכותית שלא הכרתי קודם."
אסתר אטלס
רחובות
"לפני כשנה הצטרפתי לקבוצת הכתיבה בהנחייתה של הגר ינאי. שנה בה לשמחתי נפגשתי והכרתי אנשים חדשים והרחבתי את ידיעותיי בכל הקשור לנפלאות הכתיבה. הכתיבה היא המקשרת בין כולנו על הגבול הדק שבין שיגעון נורמאלי לבין המילה הכתובה. כל זאת בניצוחה של הגר כמובן. "לכל המחפשים את הדרך לקשר בין המילים וליצור ולברוא את נשמתכם ועולמכם הפנימי, הדרך לכך מובטחת בהנחייתה התבונתית המקצועית והרגישה של הגר."
עדי טל
מושב גיתית
"בסוף שנת 2015 סיימתי לכתוב את רומן הביכורים שלי, 'חלומות מתוקים', ולאחר חיפושים והתלבטויות בחרתי בהגר ינאי כעורכת ספרותית. תהליך העריכה לא היה קל, כלל מספר סבבים של עריכה, וארך כשבעה חודשים אינטנסיביים. עם זאת, הייתה זו חוויה מכוננת עבורי. למרות השכתובים, המחיקות והתוספות שביצעתי בעקבות ההערות/הארות המקצועיות והנכונות של הגר, נהניתי מאוד מהתהליך. אני מרגישה שהקפצתי במספר דרגות את יכולות הכתיבה שלי ואת הבנתי איך צריכה להיטוות עלילה וכיצד צריכות להיראות הדמויות. למרות שינויי העריכה, לא נפגעו חוט העלילה המקורי או הסגנון והקול הייחודי שלי כמחברת. הגר השכילה לעשות הכול באדיבות ונחמדות ראויים לציון, תוך עידוד מתמיד, אכפתיות ובקצב קריאה ועריכה מדהים.
דנה בר-אור
תל אביב

לייעוץ ופרטים נוספים צרו איתי קשר: